Bezuinigen

flinstones.jpg

De explosieve groei van de voedselbanken, het meervoudig gebruik van een Senseo-padje. Allemaal tekenen aan de wand. Buren vullen `s nachts stiekem elkaars afvalbakken. Regelmatig zie ik in de horeca mensen met wc-rollen onder de arm de natte ruimtes verlaten. Het is opvallend druk bij de lege flessen. Dit moet te denken geven. Dat deed ik dus. Boven een enquêteformulier van de overheid hoe ik zou kunnen bijdragen tot oplossingen inzake bezuinigingen. Wel anoniem natuurlijk, want voor het zelfde geld wordt het tegen je gebruikt. Straatverlichting kan wat zachter. Iedereen verplicht na zes uur alle gordijnen dicht, we houden de warmte lekker binnen. Elke week met een Nuonmuntje in de hand en een badtas op de rug naar het badhuis. Stoppen met adverteren op radio en tv. Geen aanleiding, geen verleiding! Per huishouden één auto. Sigarettengebruik alleen voor mensen die al longkanker hebben. Mensen zonder werk een uniform aanmeten en inlijven bij leger of politie. Enfin, zo had ik nog een aantal A-viertjes met gezellige oplossingen. De Verzorgingsstaat Nederland zou weer een Heilstaat kunnen worden. Jongens en meisjes bij de padvinderij. Volgens Loesje leer je bij de Scouting tien manieren om de eindjes aan elkaar te knopen. Mijn voorstel dat mannen hun baard moeten laten staan vond ik zelf gezien de Wildersfilm niet zo goed getimed. Mijn hand zit al in de gleuf. Opeens zie ik het licht. Niet versturen bespaart ook geld. Waarschijnlijk zullen mijn ideeën geen gemeengoed worden. Pal naast de brievenbus staat een prullenbak.

~ door Paskie op 29 maart, 2008.

Geef een reactie

 
