Sinterklaaswens

Sinterklaas is niet getrouwd. Maar gay komt hij ook niet over. Ondanks zwarte knechten, baard en snor opereert hij geslachtsloos. Toch heb in het verleden menig vrouw bij de goedheiligman op schoot gezien. En merkte dat er niet bepaald afwijzend op werd gereageerd. Altijd zag ik de sneeuwwitte handschoenen betasten. Vanavond vroegen Bibi en Fred of ze de schoen mochten zetten. “Ja natuurlijk dames” antwoordde ik triomfantelijk, toevallig was ik `s middags bij de supermarkt geweest. Bibi gelooft al sinds een jaar niet meer in sprookjes, maar toch als het moment nadert, wordt ze weer klein, heel klein. Vijf verzoekbriefjes voor de Sint, bepaald geen goedkope cadeautjes. Bewijs dat ze nog twijfelt. Want moet het van vaders afkomen dan is ze realistisch genoeg om niet te overvragen. Wel heeft zij een lievelingswens die nooit op papier komt. Net als zij die bij mij wil uitspreken, komt Fred mat haar laars de kamer binnen. Fred is realistisch, een laars kan meer bevatten dan welke schoen dan ook. Maxime plaatst ook een laars bij, maar zingt niet mee. “Zou de Sint dat erg vinden papa?” vraagt Bibi en kruipt na het laatste couplet nog even op schoot. “Je weet toch wel wat mijn grootste wens is pap…….?” Ik knik van nee. “………dat jij en mama weer samen komen. Het kost niets papa” fluistert Bibi in mijn  oor. Opeens begint Wollie te piepen. “Welke Piet haalt er een blaadje witlof voor Wol?” Piet Bibi rent al naar de keuken. Saved by the bell.

~ door Paskie op 27 november, 2009.

Geef een reactie

 
