Gezellig

De gezellige decembermaand is weer aangebroken. Verjaardag van Frederique, Sinterklaas, Kerstmis en Oud en Nieuw. December is een maand voor overpeinzingen, feestverlichting, vergiffenis en diefstal. Een aantal mensen hebben wat om uit te geven, een groot aantal mensen geeft uit maar kan het eigenlijk helemaal niet missen en een groeiende groep mensen kan deze maand helemaal niks. Bij die laatste groep hoor ik, zal ook blij zij als deze maand voorbij is. Je wordt overal uitgenodigd, maar tegelijkertijd wordt je nergens toegelaten. Met heel veel moeite en kunstgrepen had ik twee honderd euro gespaard, of zeg maar bespaard. Heb regelmatig met de kinderen geen eten gehad en alleen water uit de kraan gedronken. Want ook ik wil een keer de schoenen van vier kinderen vullen en wat pakjes onder een denkbeeldige boom leggen. Dus vanmorgen naar de sportschool, daarna door naar de Action voor de cadeautjes. Dat eerste lukte nog wel, maar toen ik mij wilde aankleden, was mijn trainingsbroek weg. Met portemonnee. Had mijn kleding wel in een locker gedaan maar vergeten af te sluiten. Komt natuurlijk omdat ik sportschoolbezoekers associeer met sportieve vrienden, mensen met een gezond hart op de juiste plek. Twee honderd euro weg, geen cadeaus dit jaar, pinpasje van de schuldsanering foetsie en toen ik naar de stadsbank wilde bellen voor blokkade en aanvraag van een nieuwe, liep mijn belkaart leeg op onzinnige keuzenummers. Zonder mijn verhaal te kunnen doen. De maand is nog geen twee dagen oud en ik vind hem nu al gezellig.

~ door Paskie op 2 december, 2009.

Eén reactie to “Gezellig”

  1. wow, is ondertussen 24 januari….nu blijf je wel lang weg!

Geef een reactie

 
